Domů BYDLENÍ Zahraniční franšízy v Česku nemají velké šance na úspěch

Zahraniční franšízy v Česku nemají velké šance na úspěch

0
21

Už dávno jsou pryč doby, kdy jsme nevěděli, co jsou to franšízy. Dnes už moc dobře víme, že franšízové koncepty umožňují lidem bez nápadu vstoupit do světa podnikání, jsou pro ně jakousi vstupenkou do už rozjetého vlaku. Podle posledních statistik zájem o franchising v České republice po letech roste. Důvodem toho je možná fakt, že lidi nebaví hledat skulinku na trhu, nemají zájem o dlouhé rozjezdy podniků, ale chtějí skočit do něčeho, co je už připravené a co už funguje. Ze statistik však také vyplývá, že zájem roste především o české franšízové koncepty, jako je franšíza Extéria Market. Ty zahraniční nemají u nás moc velké šance na úspěch. 

Zahraničními franšízami to začalo, českými to pokračuje

Pokud bychom se měli vrátit na naprostý začátek, řekli bychom, že to zahraniční franšízy u nás odstartovaly. Přece jenom už dlouhé roky náš trh okupují pobočky amerického giganta McDonald`s nebo podobné podniky rychlého občerstvení, kterým neustále roste jejich popularita. Později se však začalo dařit na franšízovém poli i českým značkám, které se rozhodly taktéž vyzkoušet, jak franchising funguje. Chtěly se rozjet do všech koutů republiky, aniž by se však o nové pobočky musely starat. 

Franchising se u nás podařilo rozjet a dnes se stále více daří českým franšízovým konceptům. Ty se nebojí expandovat do zahraničí a zkouší své štěstí například na Slovensku, také v Polsku nebo v Německu. 

Největší množství franšíz působí v gastronomii

Podle posledních statistik lze říct, že nejvíce franšíz působí na poli gastronomie. I když sice v posledních letech rostou franšízy i z jiných oborů, nejvíce jich stále najdeme v gastronomii, což je pochopitelné. Gastronomické franšízy, i když je jich tolik, mají stále velkou šanci na úspěch. Lidé jídlo vyhledávají, potřebují ho k životu a rádi zkouší nové podniky, zejména ve velkých městech, kde se také využívá zájmu turistů. 

BEZ KOMENTÁŘE